Flash Hittest (Çarpma Kontrolü)

                 Bu konu ile birlikte artık ufak flash oyunlar yapabilir hale gelinecek. Hittest bir nesnenin diğer bir nesne ile çarpışması durumunda çalışan bir fonksiyondur. Yani çalışma alanımızdaki hareketli nesnelerden herhangi bir tanesi bizim belirlediğimiz nesneye çarptığı zaman bu durumu bize bildiren fonksiyondur. Çarpma durumundan sonra yapılacak işler sizin yazdığınız kodlara bakar. Konuyu bir örnekle daha netleştirelim ve daha sonra basit flash oyunlara geçelim.

HITTEST UYGULAMASI
1- 550×200 ebatlarında arkaplan gri tonlarında çalışma alanı açalım.

2- Çalışma alanında sol kısma bir daire çizelim, daireyi seçip F8 ile Movie Clip yapalım, daireyi tıklayalım ve Properties kısmından <Instance Name> alanına “daire” yazalım.
3- Çalışma alanında sağ kısma bir kare çizelim, kareyi seçip F8 ile Movie Clip yapalım, kareyi tıklayalım ve Properties kısmından <Instance Name> alanına “kare” yazalım.
4- Kare üzerine fare ile çift tıklayalım ve zaman çizelgesinde 30. kareye sağ tıklayıp Insert Keyframe seçelim ve 30. karede iken kareyi sürükleyip dairenin sol tarafına çekelim. Zaman çizelgesinde sağ tıklayıp Create Motion Tween yapalım. Zaman çizelgesinde Scene 1 yazan kısma tıklayarak ana ekranımıza dönelim.
5- Animasyonumuzu test edelim (ctrl+enter). Eğer kare sağ taraftan sola doğru gelip dairenin üzerinden geçiyorsa şimdiye kadar yapılanlar doğru demektir.
6- Zaman çizelgesinde 2. kare üzerinde sağ tıklayıp Insert Blank Keyframe seçip boş bir çalışma alanı seçelim. Bu alanda metin aracını seçerek ekranın ortasına “GAME OVER” yazalım.
7- Yine ikinci karede çalışırken Components içerisinde (ctrl +F7) User Interface alanından Button çift tıklayarak çalışma alanımıza bir buton ekleyelim. Buton seçili iken Properties sekmesinden Parametres seçelim ve burada Label alanına “Tekrar Oyna” yazalım.
8- Şimdi gelelim Action Script kodlarına. Birinci kare seçili iken çalışma alanında boş bir yere tıkladıktan sonra kod penceresini açınız (F9). Bu pencereye aşağıdaki kodları yazınız.

gotoAndStop(1);
kare.onEnterFrame=function()
{ if(kare.hitTest(daire))
{ gotoAndPlay(2); }
}

9- İkinci kare seçili iken çalışma alanında boş bir yere tıkladıktan sonra kod penceresini açınız (F9). Bu pencereye aşağıdaki kodu yazınız.

gotoAndStop(2);

10- İkinci karede Butonu seçtikten sonra kod pencersine gelerek aşağıdaki kodu yazınız.

on(press) { _root.gotoAndPlay(1); }

HITTEST LABİRENT OYUNU UYGULAMASI

Bu animasyon EML 11 A sınıfı öğrencilerinden Samet DİNÇ tarafından hazırlanmıştır.


HITTEST UÇAN BALON OYUNU UYGULAMASI

Bu animasyon EML 11 A sınıfı öğrencilerinden Ramazan GÜNGÖR tarafından hazırlanmıştır.

, , , , , , , ,

Bu yazı için 14 yorum var

    1. Bu sayfada anlatılan uygulamayı aynen yap fakat kare oluşturma adımında kareye isim verdikten sonra hareketi motion tween ile değil klavye kontrol kodları ile verelim(önceki konuda klavye kontrol kodları var)

  1. hocam labirent oyunun fla doyasını banada atabilirmisinz.
    ben o oyunu mouse sürükle bırak ile yapmaya çalışıyorum. sürüklerken kenar çarpınca durması lazım. nasıl yapabilirim yardımcı olabilirmisiniz.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir