Modası Geçmeyen Tek Kıyafet Kefendir..

           Sürükle-bırak olayı bir nesnenin fare ile tutulup sürüklenerek yerinin değiştirilmesidir. Daha önceki konuda sürükle-bırak fonksiyonun çalışması anlatılmıştır.
http://www.akifkaradas.com/flash-action-script-surukle-birak-olayi/
Bu kısımda örnek uygulamalar üzerinde durulacaktır. Uygulamalar oluşturulurken görselliğe ne kadar önem verilirse ortaya çıkan ürün o kadar hoş olur.

SÜRÜKLE BIRAK ÇOCUK GİYDİRME OYUNU

Bu animasyon EML 11 A sınıfı öğrencilerinden Esra Nur İNCEÖZ tarafından hazırlanmıştır.
SÜRÜKLE BIRAK YAPBOZ OYUNU
Bu uygulamayı yaparken öncelikli olarak bir resmi 6 parçaya böldük, her parçaya isim verdik ve bu parçaların tam olarak sığacağı bir çerçeve çizdik. Daha sonra herbir karenin koordinatlarına bakarak resimlerimizin sürükle bırak olayına bunu yazdık. İlk karenin kontrolünü sağlayan kod aşağıdadır, siz de buna göre ayarlama yaparak bütün yapbozu tamamlayabilirsiniz. Her kare için x ve y koordinatlarını bulmamız için karenin sol üst köşe koordinatını ve sağ alt köşe koordinatını bilmemiz yeterli, bunu bilmek içinde o köşelere birer tane nokta koyup o noktanın koordinatına bakmak gerekir.

resim1.onPress=function()
{ resim1.startDrag(); mesaj="Yanlış Yerde";}
resim1.onRelease=function()
{
resim1.stopDrag();
if(resim1._x>80&&resim1._y>135.3 &&resim1._x<87&&resim1._y<141)
mesaj="Parça doğru yerde";
}

Yapbozun tamamlandığını kontrol etmek için ise resmin sürükle bırak kodunda "Parça Doğru Yerde"  mesajından sonra "}" parantezden önce if içerisine bütün kare koordinatları aralarında && bağlacı kullanılarak yazılır ve sonrasında mesaj olarak "Yapboz Tamamlandı" şeklinde mesaj yazdırılır.

Bu animasyon EML 11 A sınıfı öğrencilerinden Ramazan GÜNGÖR tarafından hazırlanmıştır.

Bu animasyon EML 11 A sınıfı öğrencilerinden Samet DİNÇ tarafından hazırlanmıştır.

Etiketler: , , , , , , , , ,

2 yorum var
  1. Teşekkürler.Ben de biraz geliştirdim.ActionScript2.0 da öğrencilerin fonksiyon kullanmadan yapabilmeleri için resmi butona çevirerek yaptım.
    on (press) {
    startDrag(resim1);
    }
    on (release){
    stopDrag();
    if(resim1._x>190 && resim1._y>90 && resim1._x<210 &&resim1._y<110)
    {
    mesaj.text="Parça doğru yerde";
    resim1._x=200;
    resim1._y=100;
    }
    else
    {
    mesaj.text="Parça yanlış yerde";
    resim1._x=50;
    resim1._y=50;

    }
    }

  2. ben coğrafya maden yerleştirme oyunu yapacağım da bu benim işime yararmı ?

siz de yorum yazın.

www.tarifyurdu.net
This text will be replaced
Bilgisayar Bilgisayar