Flash Action Script HitTest Uygulamaları

       Daha önceki yazıda hitTest konusunu işlemiştik. Bu başlık altında hitTest ile oluşturulan örnekleri paylaşacağız ve birkaç bilgi daha edineceğiz. Öncelikle şunu belirteyim bir kare ile bir yuvarlağın çarpması olayını anlattık fakat eğer bir nesnemizin birden fazla nesne ile çarpması sonucunda birşeyler yapmak istiyorsak ne yapmamız gerekir? Yani bir aracımız var yolda herhangi bir engele çarptığı zaman oyun bitecek şeklinde uygulamalar nasıl yapılır?
Önceki örnekte kare yuvarlağa çarptığı zaman 2. kareye gitmesi için şu kodu yazmıştık.

kare.onEnterFrame=function()
{ if(kare.hitTest(daire))
{ gotoAndPlay(2); } }

Eğer tek yuvarlak değilde 5 yuvarlak olsaydı ve bizim karemiz herhangi birine çarptığında 2. kareye gitmesini isteseydik bütün yuvarlakların <instance name> alanına daire1, daire2….. şeklinde isimlendirdikten sonra sayfanın actionundaki kod şöyle olacaktı.

kare.onEnterFrame=function()
{ if(kare.hitTest(daire1) || kare.hitTest(daire2)|| kare.hitTest(daire3)||kare.hitTest(daire4)|| kare.hitTest(daire5)) { gotoAndPlay(2); }
}

Burada yapılan şey if komutu satırında çarpıldığında uyarılacak nesneler veya bağlacı ile belirtilmiştir. daire1 veya daire2 veya … çarpılırsa 2. kareye git şeklinde.
HİTTEST ELMA TOPLAMA OYUNU

Bu uygulama EML 11 A Sınıf öğrencilerinden Ramazan GÜNGÖR tarafından hazırlanmıştır.

HİTTEST SAHNELİ LABİRENT OYUNU

Bu uygulama EML 11 A Sınıf öğrencilerinden Samet DİNÇ tarafından hazırlanmıştır.

, , , , , , ,

1 thought on “Flash Action Script HitTest Uygulamaları

  1. çarpışma gerçekleştiğinde 2kare ilerlemesi yerine o bölümü en baştan oynamasını sağlayabilirmiyiz?

    oyun yapıyorumda karakter engellere değmeden bitişe gidince bölümü geçiyor ama engele değdiğinde hiçbirşey olmuyor. engele değdiğinde bölüme baştan başlamasını istiyorum yardımcı olurmusunuz?

    oyunun kaynak kodları paylaşamam istemeyiniz.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir