Flash Action Script Hesap Makinası

      Flash ile hesap makinası yapımında öncelikli olarak ekrandan girilen iki sayı üzerinde dört işlem yapılmasını görelim  daha sonra hesap makinası kodlamasına geçeriz.
DÖRT İŞLEM
1- 300×300 ebatlarında bir çalışma alanı açalım ve arkaplan rengi verelim.

2- Çalışma alanına iki adet text tool (yazı alanı) ekleyelim ve Properties kısmından ikisinide Input Text seçelim. Bu iki text aracının “var” değerlerini sırası ile “say1” ve “say2” olarak ayarlayalım.
3- Bir dikdörtgen çizip içerisine “+” yazalım, dikdörtgeni seçip F8 ile button olarak kaydediniz. Aynısını “-“, “*” ve “/” içinde yapalım.
4- Alt kısma text tool ile bir alan çiziniz ve tipini dynamic text olarak belirleyip “var” alanına “sonuc” yazalım.
5- Toplama işlemi olan butonu seçip F9 ile kod penceresini açın ve

on(release)
{
sonuc=Number(say1)+Number(say2);

kodunu yazalım. Çıkarma, çarpma ve bölme işlemi butonlarının kod kısmına da aynı kodu yapıştırınız, yapıştırırken aradaki işaretleri değiştirmeyi unutmayın.
NOT: Anlatılanları yaptığınız halde uygulama çalışmıyorsa input textlerin ve dynamic textin properties kısmından “Auto kern” özelliğini pasif yapınız.
Ayrıca input text ve dynamic textlerin çerçevesinin görünmesi için properties alanlarında bulunan “Show Border Around Text” butonuna tıklayınız.

Çalışma alanı tasarımını şekildeki gibi hazırlayınız.
 

HESAP MAKİNASI
1- Çalışma alanına bir adet dynamic text yerleştiriniz ve "var" değerine "sonuc" yazınız.

2- Çalışma alanına kareler çizip içerisine text tool ile rakamları ve işlemleri yazınız. Her bir kareyi seçerek F8 ile butona dönüştürünüz.
3- Rakamların olduğu butonlardan 1 butonunu seçiniz ve kod kısmına

on(release)
{ sonuc=sonuc+"1"; }

kodunu yazınız. 0-9 arası bütün butonların kod kısmına aynı kodu yapıştıralım fakat her rakamda tırnak içindeki kodu değiştirelim. Yani 0 tuşunun kodunda tırnak içinde "1" değil "0" yazılacak.
4- Çalışma alanında boş bir yere tıklayıp kod ekranını açınız ve

stop();
var top:Number=0;
var sec:Number=0;
sonuc=" ";

kodunu yapıştırınız.
5- Toplama işlemi olan butonu seçiniz ve kod penceresine

on(release)
{
top=sonuc;
sec=1;
sonuc=" ";
}

kodunu yazınız. Aynı kodu diğer işlemlerin butonlarının kod penceresine de yapıştırınız. Çıkarmada "sec=2;" çarpmada "sec=3;" ve bölmede "sec=4" olarak kodda değişiklik yapınız.
6- Eşittir butonunun kod penceresine

on(release)
{
if(sec==1)
sonuc=int(top)+int(sonuc);
if(sec==2)
sonuc=int(top)-int(sonuc);
if(sec==3)
sonuc=int(top)*int(sonuc);
if(sec==4)
sonuc=int(top)/int(sonuc);
}

kodunu yazınız.

, , , , ,

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir